Artikel Dosen

NO

1

Nama Dosen

Prof. Dr. H. Abdul Munip, M.Ag.

2020

 

2021

Descriptive Analysis on the Plays of Wayang Kekayon Khalifah: A Collaboration Among Calligraphy, Wayang Arts, Islamic Dialogue, and Java Culture , Dalam Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 556.

 

TRANSFORMASI SISTEM LEMBAGA PENDIDIKAN ISLAM DI PATANI-THAILAND SELATAN .
Dipublikasikan pada Nazhruna: Jurnal Pendidikan Islam.

 

Internalization of Multicultural-Based Islamic Education: Sunni-Shia Synergy in Banjaran Bangsri Village, Jepara . Dipublikasikan pada EDUKASIA: JURNAL PENELITIAN PENDIDIKAN ISLAM.

 

Latihan Gerak Lokomotor sebagai Upaya Mengembangkan Motorik Kasar Anak Down Syndrome Dipublikasikan pada ThufuLA: Jurnal Inovasi Pendidikan Guru Raudhatul Athfal .

   

NO

2

Nama Dosen

Prof. Dr. H. Syihabuddin Qalyubi, Lc., M.Ag.

2020

MEMAHAMI ALQURAN DENGAN PENDEKATAN STILISTIKA

 

Stylistic Analysis in Surah an-Najm

2021

Surah Al-Qadr Dalam Tinjauan Stilistika

2022

‘Ilm al-Uslūb dan Hubungannya dengan Ilmu-Ilmu Lain: Pengantar Stilistika Arab

 

Surah Al-Qadr Dalam Tinjauan Stilistika

 

Gaya Bahasa Hadis Tentang Keutamaan Puasa Ramadhan Dalam Kitab Sunan Ibn Majah (Kajian Stilistika Hadis)

 

Narrative Structure of the Story of Ashab al-Kahf

   

NO

3

Nama Dosen

Dr. Tulus Musthofa, Lc., MA.

2020

Ruhaniyatu al-Khat al-Qur’ani li al-Khatati Saiful ‘Adnan dalam Ruhaniyatu al-Khat al-Qur’ani li al-Khatati Saiful ‘Adnan. Dipublikasikan pada albayan, Pendidikan Bahasa Arab UIN Lampung.

2021

PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN BERBASIS KECERDASAN INTERAKSIONAL UNTUK MENINGKATKAN KOMPETENSI BERBAHASA ARAB SISWA .Dipublikasikan pada Arabi.

 

Integrative Arabic Language Teaching of Integrated Islamic Elementary Schools in Solo Raya

 

Arabic Phonological Interventions with Mimicry-Memorization Learning Method: A Review on Evidence-Based Treatment

 

Cybergogy paradigm in Arabic language learning at Islamic universities during the Covid-19 pandemic

2022

THE CONTRIBUTION OF PESANTREN’S MEANING SYMBOLS AND THEIR EFFECTS ON TRANSLATION OF ARABIC TEXT

 

IMPLEMENTASI TEORI PSIKOLOGI (EKOLOGI) BRONFRENBENNER PADA PENDIDIKAN KELUARGA Q. S AT-TAHRIM (66): 6

 

CEFR-Based Policy in Arabic Language Teaching and Cultural Dimension in Indonesian Islamic Higher Education

 

IMPLEMENTASI TEORI PSIKOLOGI (EKOLOGI) BRONFRENBENNER PADA PENDIDIKAN KELUARGA Q. S AT-TAHRIM (66): 6

 

PERILAKU PENGGUNA TIKTOK DALAM INTERAKSI LAWAN JENIS PERSPEKTIF AL-QURAN (KAJIAN QS. AL-AHZAB AYAT 32, 33, DAN 59)

   
   

NO

4

Nama Dosen

Dr. Hj. R. Umi Baroroh, M.Ag.

2020

Strategies And Methods Of Learning Arabic Vocabulary Strategi dan Metode Pembelajaran Kosakata Bahasa Arab dalam Strategies And Methods Of Learning Arabic Vocabulary Strategi dan Metode Pembelajaran Kosakata Bahasa Arab.

 

Teori Belajar Humanistik Dan Implikasinya Pada Maharah Istima'

 

Arabic Learning Base On A Communicative Approach In Non-Pesantren School Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Pendekatan Komunikatif Di Madrasah Non-Pesantren dalam Ijaz Arabi.

 

Interferensi Gramatika Maharah Kitabah Dan Penyebabnya Pada Mahasiswa Pascasarjana UIN Sunan Kalijaga

2021

Metode-metode dalam pembelajaran keterampilan bahasa Arab reseptif

 

Pengembangan pembelajaran bahasa Arab Di rumah pada masa covid 19

 

Pendekatan Humanistik Melalui Permainan Edukatif Bahasa dalam Pembelajaran Bahasa arab di Sekolah Islam Terpadu

 

The Implementation of Eclectic Methods in Arabic Learning Based on All in One System Approach .

2022

Non-test Assessment Innovation Performance for Maharah Kalam through Youtube in the Pandemic Era

 

Development of Cefr-Based Qowā'id Learning Evaluation Tool with The Help of Wordwall Interactive Games to Identify Students' Understanding

   

NO

5

Nama Dosen

Prof. Dr. Bermawy Munthe, M.A.

2020

Malay Arabic Script: Shifting Theology towards the Construction of Identity in Malays Civilization

2021

PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN BERBASIS KECERDASAN INTERAKSIONAL UNTUK MENINGKATKAN KOMPETENSI BERBAHASA ARAB SISWA

 

Arabic Grammar Application in Malay l Tatbiq Qawa’id al-Lugah al-‘Arabiyyah fi al-Lugah al-Malayuwiyyah (Jurnal AL-Bayan, Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Raden intan Lampung)

   

NO

6

Nama Dosen

Prof. Dr. Ibnu Burdah, S.Ag., M.A.

2020

 

2021

 

2022

FENOMENA PERKEMBANGAN MUSIK KONTEMPORER DI ARAB

 

الدفاع عن التفسير الديني المحافظ: قراءة في تصوير دور المرأة في كتب محمد متولي الشعراوي في ضوء التحليل النقدي للخطاب | Jurnal Adabiyah (uin-alauddin.ac.id)

 

Revisiting Interpretive Translation Method: A Case Study of Muhammad Thalib’s Quranic Translation 

   

NO

7

Nama Dosen

Dr. Nasiruddin, M.Pd., M.S.1.

2020

Development of E-Module Media in Learning Arabic for Class X Students of MAN 4 Ngawi

 

Efektivitas Kitab Al-‘Arabiyyah Li Al-Nāsyiīn untuk Meningkatkan Mahārah Qirāah dan Kalām di Kelas 1 Marḥalah 2 Madrasah Diniyah Nurul Ummah Putri Kotagede Yogyakarta

 

Reflective Teaching Approach: Theory And Practice For Effective Arabic Learning/Pendekatan Reflective Teaching: Teori Dan Praktik Untuk Pembelajaran Bahasa Arab Yang Efektif

2021

 

2022

Reflective Teaching Approach: Theory And Practice For Effective Arabic Learning/ Pendekatan Reflective Teaching: Teori Dan Praktik Untuk Pembelajaran Bahasa Arab Yang Efektif | Rosyadi | Ijaz Arabi Journal of Arabic Learning (uin-malang.ac.id)

   
NO 8
Nama Dosen Prof. Dr. Sigit Purnama, M.Pd.
2020

Pemetaan Penelitian Pendidikan Anak Usia Dini: Analisis dan Mapping Publikasi Hasil Penelitian pada Jurnal Golden Age.

 

The Concept of Fitrah for Children in Ibn Katsir's Qur'an Exegesis: A Pedagogical Implication in Early Childhood Islamic Education.

 

Pengembangan Religiusitas melalui Metode Kisah Qur’ani di Taman Kanak-Kanak.

 

The Reconstruction of Islamic Education : Case Study at Homeschooling Group Khoiru Ummah Yogyakarta Indonesia dalam The Reconstruction of Islamic Education.

 

Abdullah Nashih 'Ulwan's Technological Contribution Toward The Development Of Early Childhood Edication dalam Abdullah Nashih "ulwan's Technologi.

2021

Parent and School Involvement on The Learning Activities during Pandemic COVID-19 .

 

Teacher's Experiences of Using Digital Storytelling in Early Childhood Education in Indonesia: A Phenomenological Study.

 

Pengembangan Media Busy Book dalam Pembelajaran Motorik Halus Anak Usia 4-5 Tahun .

 

Does digital literacy influence students’ online risk? Evidence from Covid-19.

2022